vineri, 16 octombrie 2009

Hummus- mor dupa el, cu lipie cu tot















































Hummusul libanez este delicios...

Bunnnn..am nevoie de naut, cam jumatate de kilogram pe care il spal bine si il las peste noapte in apa rece, o legatura de patrunjel- numai daca imi place patrunjelul in ziua respectiva,un praf de boia iute,cinci linguri de pasta de susan( tahini i se mai spune),cinci catei de usturoi ,ulei de masline,sare si bineinteles piper.
Sa nu uit de sucul de lamaie..muuultaa lamaie; eu folosesc sucul de la o lamaie si jumatate la 500 grame de naut.
Si daca vreau sa arate bine..pe farfurie..mai am nevoie de niste seminte de pin sau stafide. Eu prefer stafidele; e super combinatia dintre dulce si..hummus:)

Nautul inmuiat il fierb a doua zi ( de dimineata daca am pofta, cam o ora si.. la foc mic) in apa cu sare. Opresc si o cana mare din apa in care a fiert nautul.

Dupa ce s-a fiert, il curat de coji (dureaza foarte mult, cam o ora, doua; asa ca daca am timp, am energie, ma uit la film, ascult muzica, ma cert cu lume, ma gandescccc profund la ..lucruri..e activitatea perfecta).

Am incercat sa il prepar si cu tot cu coaja..e la fel de bun insa nu la fel de fin!!

Am un robot pentru pasat legume minunat pe care il folosesc si acum...Si in timp ce fac praf nautul adaug treptat usturoiul, pasta de susan, apa in care a fiert, sucul de lamaie, condimetele si cateva linguri cu ulei de masline. Toate dupa gust.Mare lucru..gustul asta!

Noi il mancam pe lipie proaspata. Recunosc ca mi-ar placea cu niste frigarui de mielusel, salata tabbouleh si un vin bun.
Exista o conventie in grupul care mananca hummus- toata lumea il mananca..Otherwise..the garlic flavour is preeety obvious for the one who doesn't eat it.Nu il recomand la intalniri..romantice.


Niciun comentariu: